20.–24.04.2020 Krąg tematyczny:
Jak mądrze korzystać z technologii?
Temat. Pośród multimediów
- ,,Multimedia – rozwiązywanie zagadek o urządzeniach – zna nowoczesne urządzenia IV.19., rozumie zagadki o urządzeniach multimedialnych. IV.19., IV.5.
- ,,Mój kolega komputer” – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego - określa morał wiersza podkreślający wartość przyjaźni – III.6.
- ,,Zabawa z ulubionym kolegą” – rysowanie kredkami – wykonuje prace plastyczne na określony temat IV.1. ,
Temat. Mądrze korzystamy z komputerów i tabletów
- ,,Lubię zabawy z komputerem” - słuchanie opowiadania znalezionego Ew Internecie ,,Żaba”. – słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści – IV.2., IV.6.
- Łączenie i odczytywanie sylab – karty pracy – układa wyrazy z liter, czyta sylaby i dobiera je w pary według kryterium identyczności. IV.6.
- ,,Żaba Żaneta” - zapoznanie z wielką i mała literą Ż,ż - nazywa przedmioty na obrazkach, określa głoskę w nagłosie IIV.2.,IV.4.
Temat: Ja jestem robotem.
1. ,,Rytmiczna rozgrzewka” – reagowanie na dynamikę i tempo – dostrzega zmiany charakteru muzyki IV. 7.
2. ,,Szalony robot” – nauka piosenki metodą ze słuchu, ekspresja ruchowa przy muzyce – eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem IV.7. , doskonali umiejętności wokalne IV.7.
3. ,,Robot z recyklingu – praca techniczno-plastyczna – wyraża ekspresję twórczą podczas zajęć technicznych IV.11.
Temat. W świecie gier komputerowych
- ,,Zakodowany obrazek” - kolorowanie obrazka według wzoru, poznanie ciekawostek na temat kameleona odczytuje zakodowane wzory z figur i barw IV.9., zna ciekawostki z zżycia kameleonów IIV.18.
- ,,Figurowe sudoku” – gra dydaktyczna – porusza się zgodnie z instrukcją IV.14.
- ,,Roboty małe i duże” – przeciwieństwa – zabawy matematyczne – porównywanie przedmiotów ze względu na wielkość IV.11.,
Temat. Tworzymy własne programy telewizyjne
- ,,W mieście robotów”. - wysłuchanie opowiadania – słucha opowiadania i rozmowa na temat jego treści IV.2.
- Przygotowanie dowolnej postaci dowolną techniką plastyczną – wykonuje prace plastyczne według wzoru IV.1.
- ,, Mój program w TV”. – przygotowanie i przedstawienie np. -swojego robota w zabawie w program telewizyjny. - tworzy film rysunkowy z wybranym bohaterem, opisuje przygody bohatera IV.1., IV.2., IV.6.